Plain & Simple

[Foto] [Alexander] [Åsikter] [Rookie skills]

Helt enkelt One Piece

Publicerad 2013-06-07 12:48:35 i Anime,

Tänkte att jag skulle börja blogga lite om den Anime som jag kollar på under mina lediga dagar så här kommer jag att fylla upp en hel del med videoklipp och bilder. Som en mjukstart så tänkte jag bjuda på ett intro till min favorit serie One Piece, som ni kommer att märka så sjunger de varken på engelska eller svenska. Detta är eftersom jag tycker att:

A: Svenska låter så otroligt mesigt och om jag skulle lyckas hitta avsnitt med svenskt tal så skulle jag få göra dem själv så vitt jag vet.

B: Engelska är editerad på så vis att småbarn ska kunna kolla på det, översättarna tycker inte att det är lämpligt att visa tecknade figurer som röker och blöder. Plus så låter de för djävligt med, enligt mig i alla fall.

C: Japanska är original språket enda stället där det kan förekomma missuppfattningar är när man får engelsk undertext och den inte stämmer överens. Sen så fattar jag inte japanska så jag sitter mysigt och håller med, serien är även inte omklippt så allt är som det ska vara och inget annat.

Lite fakta om serien:

1. Idag 7/6 finns det 598 Anime avsnitt av One piece varje avsnitt pågår i ca 20min, vilket resulterar i ca 8,3 dagar eller 199,3 timmar.

2. Serien har pågått sedan 1999 medans mangan har pågått sedan 1997.

En sista sak är att introt är ett av de senaste, så om du som läser funderar på att kolla på serien eller läsa mangan så säger jag bara såhär

 

KOLLA INTE PÅ DETTA INTROT!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexander J. L. Augustsson aka Leffe

En 91:a som lever livet i de småländska skogarna, tar var dag för sig och arbetar sig successivt här ifrån. Nyligen fattat tag om mitt fotointresse och tog kraft för att starta denna bloggen. Försöker utvecklas inom fotograferingen och som person, så om åsikter eller frågor uppstår hör av er. Annars är man rätt alldaglig antar jag, sitter en aning mycket vid datorn. Med hjälp av vänner och andra intressen så försöker man skrapa bort så mycket bortkastad tid som möjligt vid dumburken.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela